Jmenuji se Kristýna Vondruška a jsem zakladatelkou Montessori myšlenky. Už jako dítě jsem cítila, že mi nevyhovuje "klasická" autoritativní výchova. Myslím si, že by děti neměly být brány jako něco "míň" jen proto, že jsou malé. Když jsem o pár let později zjistila, že v montessori školkách mají děti možnost dělat vše jako dospělí, a je jim to maximálně umožněno, úplně mě to nadchlo. Postupem času ve mně uzrála myšlenka, abych se i já vydala na dobrodružnou cestu za poznáním této filozofie.

Prošla jsem 2letým kurzem pro věk 3-6 v Montessori ČR v Praze, dále jsem si pak doplnila vzdělání o věkovou skupinu 0-3 roky, také tam. Působila jsem v několika montessori dětských zařízeních, hodně jsem se naučila právě od kolegyně Lucky, která mě do světa montessori zasvětila v mém prvním zaměstnání tohoto typu.
Mým velkým učitelem je bezpochyby náš 3letý syn Jindříšek, u

kterého mám možnost vidět celý proces na vlastní oči.
A že je to fascinující podívaná! :-)

Jmenuji se Lucie Kunclová a s montessori pedagogikou jsem se seznámila před 12 lety při hledání odpovědí na to, jak pracovat se  svými dvěma dětmi. Nejprve jsem nastoupila do montessori  kurzu pro děti ve věku 3–6 let a po jeho absolvování jsem se stala montessori průvodkyní.
Během následujících let jsem pracovala jako průvodkyně v pražských montessori dětských skupinách (hlavní průvodkyně v DS Botička, 4 Medvědi). Průběžné  jsem si doplňovala vzdělání studiem předškol. pedagogiky na VOŠ a mnoha montessori kurzy, z nichž mě nejvíce ovlivnily kurzy Karen Pearce.

V současné době zúročuji všechny své znalosti a zkušenosti zde, v projektu dětské skupiny Montessori myšlenka.
Tato spolupráce s Týnou vyplynula tak nějak samozřejmě z našeho 5 letého přátelství.

Jmenuji se Kateřina Onderišinová, a i když jsem kvalifikací učitelkou pro o něco starší děti, má životní dráha byla pestřejší. Díky práci lektorky jsem vedla kurzy od předškoláků po středoškoláky, dva roky dokonce pro seniory, za což jsem nesmírně vděčná, protože všechny ty zkušenosti byly velmi inspirativní. Vedlo mne to k uvažování nad tím, co pro člověka znamená učit se a poznávat a jsem přesvědčena, že to má velký význam pro každou věkovou kategorii. Narození dcery mne přivedlo k otázce, jak poznávají svět miminka a batolata. Na Montessori metodě je fascinující to, že nabízí připravené prostředí, ve kterém skrze poutavé činnosti mohou i ti nejmenší zakusit první pocit samostatnosti a nezávislosti. A věřím tomu, že onen vnitřní hlásek “Já to zkusím, já to dokážu.” bude výborným odrazovým můstkem v dalším vývoji a vzdělávání.

Jmenuji se Dagmar Nováková, jsem maminkou dvou dcer, které jsou pro mne velkým učitelem. Práce s dětmi mě fascinuje. Začala jsem kurzem asistent pedagoga, kde jsem měla možnost čerpat zkušenosti s dětmi s podpůrným opatřením. Poté jsem vystudovala předškolní a mimoškolní pedagogiku, následoval kurz chůvy v dětské skupině, kde jsem rok působila. S Montessori jsem se seznámila při studiu pedagogiky, je to pro mě velmi obohacující téma a těším se z toho, že jsem součástí právě této myšlenky :-).

Jmenuji se Natálie Chládková a jsem maminkou 4leté holčičky Viktorky. K dětem mám blízko už od dětství, kdy jsem se starala o své mladší sourozence. Mateřství mě inspirovalo k tomu, abych se věnovala práci s dětmi, a tak jsem si udělala kurz chůvy. Půl roku jsem pracovala v dětské skupině, kde jsem získala cenné zkušenosti s péčí o malé děti. Děti vnímám jako jedinečné bytosti, které si zaslouží trpělivý a laskavý přístup, a právě proto mě nadchla filozofie Montessori, která podporuje jejich přirozený rozvoj a samostatnost.